måndag 21 december 2009

Hallelujah....

Guuud, jag är helt betagen av allt det vita vackra...det är ju helt fantastiskt! Först går vi och tjatar och längtar efter snö och så plötsligt så kommer den som en skänk från ovan (i dubbel bemärkese!), mitt i den rådande klimatkrisen, lagom till jul och i mängder dessutom! Nu fick vi så vi teg, minst sagt!
Säg den spade, skyffel eller slunga som inte blivit framdragen och aktiverad pga av detta snökaos! ;)
 Hallelujah, kanske världens bästa låt, gör mig oxå alldeles betagen... (En sådan låt man skulle kunna tänka sig spelas på sitt bröllop, om man nu skulle få för sig att gifta sig ngn gång???!)
Versionerna är oändliga, kom gärna med tips om du har ngn favorit!

Nu ska jag få mina krassliga barn isäng så dom blir lagom friska tills Tomten kommer...

Hallelujah...

2 kommentarer:

  1. Peter Jöback är bästa... =)

    SvaraRadera
  2. Ja, hans julskiva är nästintill oslagbar, Hallelujah (på svenska) och Jag kommer hem igen till jul på repeat december ut! ;)

    SvaraRadera