måndag 28 december 2009

Ganska mätt på julen...

Efter denna fantastiska, intensiva, dyra, stämningsfulla, smått hysteriska och traditionsenliga julhelg, så är det faktiskt ganska skönt att den väl är till enda...Här har det varit firande fyra dagar på rad nu...Julafton hemma med massor glögg (i år spetsade jag russinen och mandlarna med aprikosbitar!)...
Massor god julmat och juliga drinkar, gjorda av kvällens bartender, min kära far...
Och så Kalle förståss och massor, (alldeles för många) fina (alldeles för fina) paket till både stora, små och oss mittemellan! ;)
Avslutningsvis, bjöd jag på denna superenkla efterrätt som jag varit lite insnöad på på sistone, sedan jag fick idén att riva mandarinskal i vanlig chokladpudding och servera så här. Barnsligt gott!
-Ajabaja, inte tjuvsmaka! ;)
Annandagen liten släktträff på annan ort, då farmor tog med sig denna klassiker från Norge!

-Raaaap! 
Oj, ursäkta, jag är så mätt! ;)

2 kommentarer:

  1. Så vadå.. vanlig pulverchokladpudding som du sen river ner mandarinskal i? Vispgrädde och en skiva apelsin på sen?

    Shit det såg du skitgott ut!!!!

    SvaraRadera
  2. Exactly! Bara vanlig gammal hederlig pulver-chokladpudding som jag smårivit mandarinskal i smeten innan den får stelna i kylen och sedan garnerat med grädde (på sprayburk dessutom!) och en skruvad mandarinskiva på! Busenkelt! ;)
    Lycka till!

    SvaraRadera