måndag 21 december 2009

Inte meningen??

Måndagsmorngar i all ära...grrr...Vilket man fick känna på direkt när klockan passerade midnatt och övergick från söndag till måndag, jo jo man tackar! ;(
Klockan var ca 00:01 när den halvsovande mamman(som tyvärr var Jag!) vandrade ner för trappen med en sovande 2-åring på armen och efter visst sköljande, måttande och skakande, allt med en hand som alltid, skulle stoppa in den välfyllda vällingflaskan i micron, (som numera står i skåpet ovanför kylen!), varpå jag slinter och....splatsch!....välling överallt, hela min fot, hela kylen, hela golvet, in under kylen, i ventilen under kylen, stänk på väggen, kladd på listen... Och det är då man undrar, vad var meningen med detta? (Jag som tror att det oftast är ngn mening med allt som händer, möten med människor etc...)
Men det är vid tällfällen som detta man börjar tveka och känner sig ganska gravt misstänksam mot detta så kallade "ödet"...när man mitt i natten tvingas ligga på alla fyra, trött som få, balanserandes med en sovande 2-åring i famnen och torka, gnugga och skura!
Eller så var det bara en sådan där "En del straffar Gud med detsamma!"- incident!
Vad har jag nu gjort...??! ;)

Hoppas du haft en skönare natt och bättre början på denna fantastiska och vita (tjohooo!) julvecka...och nu när jag tänker efter, så finns det ju faktiskt värre saker att torka...
...Och det är ju dessutom inte varje dag man går runt med välling under tånaglarna! (nä, fyyy jag har faktiskt duschat, lät bara så kuul tyckte jag! Tji! ;) )






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar