lördag 5 december 2009

Fixarhelg...




Här fixas det för fullt...Just nu till Krezip i högtalarna...Mina två Män borrar och fixar för fullt, medan jag målar (och tänjer...! ;) )...TV-tittande och soffmys får vänta tills vidare...
Titta, nu har det gräddvita kaklet fått fog också...jag är mer än nöjd!
Idag blev jag och barnen "utslängda" igen, då massor skulle fixas och hantverkare var här...en intressant tripp vill jag lova, som alltid med småbarn...det är ett träningspass i sig...svettigt, intensivt, crazy...och, ja, under tiden så skulle massor saker fixas, inköpslistan var lång...dessvärre kunde jag bara bocka av en sak av det väsentliga, verkligheten bestod av tex. ett bajs-blöj-byte i bakluckan, en inte allt för lugn och stillasittande lunch, godis-kladd i bilen(I hate, men vad gör man inte...) en mamma som hade haft användning av spagaten, då båda barnen ständigt sprang åt olika håll...och sist men inte minst, till min sambos stora förtret, ännu ett projekt....ett loppisfynd...(tjohooo! ;))...denna söta lilla byrå, som med lite vitfärg kommer bli helt bedårande! ;) 
Projektlistan betas av....samtidigt som den fylls på... ;) (Det rullar på som det ska nu, älskling det går bra nu...Det är som vanligt i familjen "projekt"!)

Min dotter passar på att leka smyckesaffär över det nya fyndet...precis som mamma gjorde när hon låg i magen...det har nog satt sina undermedvetna spår tror jag....min lilla juvel! ;)

Nu ska jag måla vidare...och servera mina Män varsin brie-och-salami-smörgås till ölen, så dom orkar jobba natten lång....

Hoppas ni har en uuuunderbar helg!
Kram

1 kommentar:

  1. HALLÅ DÄR HÄR KOMMER HÄLSNINGAR IFRÅN FAMILJEN HAMBERG PÅ ASPEGRENSVÄGEN, PUSS !

    SvaraRadera