tisdag 29 december 2009

Den stora frågan...

När vi häromdagen var inne och strosade i en butik utbrast plötsligt min dotter, apropå ingenting;
"-Mamma, hur kommer bebisen in i magen?"
Jag blev sååå full i skratt att jag var tvungen att böja mig ner och pussa henne och lovade att jag skulle berätta lite senare...
Varpå jag gick hem och fnulade på hur det hela går till, egentligen...

Not by doing an "Anna Anka"!
Men kanske såhär...
Eller såhär....
Eller ja, varför inte såhär...
Eller ojsan hejsan, kanske tom så här....??!

(Observera att jag absolut inte visat detta för min dotter, utan fick själv bara ett fnitteranfall när jag började leka och fantisera och kunde liksom inte låta bli att ta dessa bilder...tihi...Mjukisporr jämfört vad som cirkulerar i sambons (men, men, män!) sms-krets mellan varven, detta kändes lagom kinky för pryda lilla mig!;))

I allafall, så blev det en vacker liten förklaring, i ord, att en mamma och en pappa, som känner jättestark Kärlek till varandra, kramas sååå hårt att ett litet hjärta kommer in i magen! ;)
Känns helt ok tills vidare...
Min underbara älskade lilla dotter som börjar bli en sådan stor tjej, då det allt oftare börjar poppa upp funderingr och frågor om livets skeenden! Det gör mig alldeles varm i hjärtat ;)
Det gäller att vara kreativ och ha svar på alla dessa frågor... 
Fast ibland tycks man inte ha något bättre svar, än bara "Därför!" (Fast det inte alltid accepteras!)

I allafall när förklaringen var godtagen...efter frågan "-Hur hårt måste man kramas då?"...så utbrister hon;
"-Ska ni inte köra på en till då?!"

Nej, lilla gumman ("köra"? jag höll på att garva ihjäl mig för det lät sååå kul!) det ska vi inte! Varför?
-Jo, därför!
;)

4 kommentarer:

  1. Åh vilket härligt morgon skratt du bjuder på! Som på den gamla goda tiden.. =)
    Ja nu har jag oxå hittat hit! Ni verkar ha det riktigt mysigt i ert lilla slott!

    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. oj oj lagom mjukisporr för mig med,skrattade gott. kan hända att man får till något sådant i bland. kram camilla .GOTT NYTT ÅR

    SvaraRadera
  3. Jag trodde det var din dotter som skulle leka
    med Princessan på ärten !!!

    SvaraRadera
  4. Välkommen Nina,sååå kul att du har hittat hit! ;) Blev lite rädd först att det bara var du som gillade min humor, precis som på den gamla goda tiden, gud ingen har någonsin fått mig att skratta som du! ;)
    God fortsättning Camilla, ja lagom e alltid bäst! ;)
    Mamma, ja vilken hemsk mamma som leker snusklekar med barnens leksaker när dom sover (skratt!) hoppas verkligen inte att du gjorde d när vi var små! ;) Jag lovar, det var första och sista gången!
    Tack för era kommentarer!
    Kram

    SvaraRadera