måndag 7 december 2009

Ny vecka...

Nya tidsbrister...

Har verkligen INTE tid att blogga just nu, det är alldeles för mycket som skall hinnas med på den lilla tid jag äger, behärskar och har!
Men det bara skriker av blogglusta i mitt inre ska ni veta, skulle utan problem kunna spotta ur mig flera inlägg om dagen... Men som sagt, för lite över av det dyrbara i livet for the moment right now! (ändå sitter jag här, mitt i natten, fast jag borde sova för lääänge sen och gör vadå? Jo, bloggar!!)
Kanske hjälper att tröstäta lite...hmm??...Så jag bjuder här på fredagens mandarin-spetsade chokladpudding, som avnjöts framför Idol, när svärmor från Norge var här på efterlängtat besök...
Ett väldigt roligt och lärolikt besök dessutom...Då jag bland annat fick höra att man som 30-åring är jättesexig...så kände sig minsann hon, ensamstående 2-barnsmamma som hon då var (wow! vad skönt att höra!)...och vid 40 är man tydligen ganska sexig också, och vid 50 helt ok...men, sedan blir det värre... ;)
Så nu känner jag mig cool-lugn inför ålderdommen...(Jag som trodde det var kört! );)
Tack kära svärmor! ;)
Värre var det med min kära sambo, som fick sin mor att be på sina bara knän på grund av...sitt långa (äckliga!) skägg...och rött dessutom...Men inte ens hans mors högsta önskan om att slippa ha denna förskräckliga bild i minnet av sin fina och annars så sexiga son...fick honom att raka sig!! ;) (Blir den bästa, mest vältrimmade och aggresivaste av rakapparater i julklapp nu...)
Tillslut, av ren besvikelse, la hon den enda lösning på mig...låt det växa, likt skägget, så det sticker ut, väller och blir över...(jag behöver nog inte förklara vad?!) ;)
Lite som Petra Mede som ger igen med både det ena och det andra för att få mannen att förstå...(fäller upp motorhuven för att få honom att fälla ner toaringen...etc...sååå kul!) ;)
...Det var länge sedan jag skrattade så mycket vill jag lova, höll på att både trilla av stolen, sätta maten i halsen och kissa på mig av ärligt härligt gapflabb! ;)
Frispråkighet är så skön ibland...(vilket min egen mor brukar vara rätt bra på också...se nu fick du igen av bara farten, hehe...! ;) )


Jag hann precis lägga alla rakhyvlar på hyllan tills han vips...rakade av sig allt skägget idag!
Ni ser, det fungerade! ;)

Massor kärlek till Svärmor, Petra Mede och alla Ni andra som gör slag i saken...

1 kommentar:

  1. Vaaa glad jag blev nær jag læste att gullet mitt rakade av sig det førfærliga skægget, jag førvæntar mig att han sender en bild som bevis, så jag får ro.
    Kram från svigermor/sværmor

    SvaraRadera