torsdag 3 december 2009

Lösningen? Spagat - Såklart!

30-årskrisen hägrar!
Har precis insett, så här vid 27,5 årsålder, att jag nu är närmare 30 än 25...Nu är jag inne och spelar på livets andra planhalva...ghaaa...det är patetiskt jag vet, men den går inte att förneka, 30-årskrisen är här för att stanna...eller passera fort förbi, så den är "over and done" sen !! ;)
(Sambon är så trött på mig när jag håller på, att han oftast stoppar något i öronen, vinkorkar senast igår!) ;)
Den yttrar sig som sådan att jag blivit extremt fixerad vid kropp och utseende...Någon konstig strävan av att se "ung och fräsch" ut (samtidigt som utseendet får mindre betydelse med åren, dubbla känslor...)...Som när jag och dottern dansade häromkvällen(hade dessutom träningsvärk dagen efter!!) och när vi åkt skridskor och gammelmorsan inser att hon är extreeeemt ovig och stel som en gammal krycka!
Därför inföll sig det nya målet som ganska självklart; att snarast möjligt kunna gå ner i spagat igen, det var några år sedan sist vill jag lova! Vart tog den gamla viga konståkerskan vägen??
(De ställen man töjt på de senaste åren, är kanske inget att varken skylta eller skryta med direkt... ;) )

För låter det inte lite ungt och sexigt på något vis;
"-Jag är 30 och kan gå ner i spagat!?" (vig som en 20-åring liksom!);) ??
Jag frågade sambon detsamma och han höll gladeligen med...okeeej...(??)
Vet bara inte vad jag ska med det till, egentligen...(Få nu inga konstiga syner framför er...), mer än som ett substitut och bot mot den hägrande 30-årskrisen!

Har Du haft någon 30-årskris, den kanske vanligaste "trotsåldern" för vuxna, och hur yttrade den sig i sådanafall?
Snälla, snälla, dela då med dig... ;)

Vad finns det att tänja till på TV ikväll?? ;)

2 kommentarer:

  1. När skall du komma ner i spagat då ?

    SvaraRadera
  2. Ja, lagom till 30...då har jag ju 2,5 år på mig!! ;) Nä, snarast möjligt...återkommer med info... ;)

    SvaraRadera