tisdag 10 augusti 2010

Vendi´s dop, del 3

Sedan började den lååånga färden hem igen, mot båtarna...vissa hade tur och fick lift...
...andra fick gå!!
Men vilken promenad, vilken upplevelse, vilken dag...jag gick där helt salig av alla vackra fantastiska intryck och bara njöööt!
Har man blivit gammal då? Som om man varit tonåring, typ bara hade liksom gått och släpat fötterna, suck...efter sig på långa tråååkiga grusvägar, fyyy vad boooring....åååh...stååånk och stön...men som nu *tantvarning!* *tantvarning!* blir heeelt betagen, upprymd och lycklig av! Jag tror jag blivit vuxen Nu! ;)

Sedan blev det dopkalas hemma hos mamsi och papsi där det bjöds på allt vad hör därtill...och observera att lill-donnan bytt klänning till själva "festen"...;)
Busiga små män som häller i sig ännu mera "busmedicin"...
Och observera tånaglarna! (som lilleman hade ett 30 minuters skrikutbrott om innan gästerna kom för han ville oxå ha nagellack som mig och syrran, såklart! och tillslut vek sig en superstressad mamma med skriksvid i öronen...och gissa om jag blev överlycklig när Frasse dök upp och hade rosa naglar han oxå! Tjoohooo-haha!)

Riktiga män vågar vara lite kvinnliga! ;)

Tusen Tack Vendi med familj för världens vackraste upplevelse och dop, vilken dag!

Må ditt liv bli minst lika strålande vackert Vendela!

Hade bara fattats att ni hade gift er, helt klart ett ställe jag skulle kunna tänka mig att göra detsamma på...;)

4 kommentarer:

  1. Vad fint du fångar stunden med ord och bild !!!
    Håller med om att det var en fantastisk dag !!
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Håller med er båda två, en helt underbar dag tack vare alla fina som kunde vara med!! Åh, du fångar som alltid det allra bästa på bild.. Kram från Systra di och en puss från Vendi-bus

    SvaraRadera
  3. Håller oxå med om att det var en helt underbar dag. Varm och full av bus.

    Fina bilder på våra killar också =)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Har ännu fler fina bilder på våra blonda söta rosanaglade små karlakarlar! ;)
    Ingen bebisleverans än??
    All LYCKA med det Lisa!
    Kram på Er

    SvaraRadera