onsdag 18 augusti 2010

Det var länge sedan jag bjöd er på något ätbart här på bloggen...tiden räcker inte riktigt till, men både spis, ugn och grill går på högvarv härhemma som alltid!! (Och båtens gasolspis och ugn har gjort likaså!!) ;)
Favoritkryddan från trädgården just nu...
Gräslök!!
Som jag bad sambon gå ut och plocka häromdagen..."Hur ser den ut?" utbrister han då...varpå jag bara tittar på honom...och låter honom gå ut iaf...lyckligtvis kommer han in med just gräslök...
"Du ser, du visste ju!"..."Det fanns faktiskt en skylt!" erkände han då.... ;)

Favoritsalladen just nu är tomat, med klippt gräslök, massor flingsalt och olivolja....här med körsbärstomater!
Här med finhackad vanlig tomat! Mumsi!
Har ni förövrigt testat Risoni en pasta som ser ut som ris, gudomligt gott!
Var min kära svägerska som introducerade mig till denna smaksensation, som jag inte visste fanns, för ca 3 år sedan när vi var ditbjudna på romantisk parmiddag...(som slutade med galen utgång på Undichi...vi brukar skämta om att vår son blev till där...inte konstigt att han är bra på fotboll då??!!;) )
Går dessutom att variera i det oändliga, här med bla smörstekta färska champinjoner och charlottenlök, honung, och lite andra kryddor, en annan favorit är med citron, persilja och tomat!
Värt att testa!
Barnvänligt as well!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar