fredag 27 augusti 2010

Nya favorithobbyn...tydligen!! (=vuxenpoäng!!)

Min nya favorithobby tycks ha blivit att plocka grästussar i alla våra grugångar...

Massor grästussar...massor grusgångar...många tussar...många gånger... i det oföränderliga...oändliga...

Du lever väl din dröm?!!

En ganska stimulerande hobby faktiskt...ni vet så där så man inte riktigt kan sluta...och aldrig tar det slut heller...man blir liksom nästintill fanatisk... ;)

Lite som när man var liten och älskade att pilla mjäll i farfars eller pappas hår, skrapa, riva och rispa bort, när man lekta frissa!! Och det tog liksom heller aldrig slut!! ;)

Eller som när man går på sambons rygg och klämmer finnar eller sina egna sprängfyllda porer, som även de bara fylls på nytt, på nytt, på nytt.
Haha...och lite lagom äckligt sådär! ;)


Ja, roligare än så blir det inte.
Livet som husmora. Ensammen här ute på "landet".
Men stimulerande?!
Jo vars, faktiskt helt okej!!
Vad har du för favorithobby som inte riktigt kan hålla dina fingrar i styr??! ;)
Kan inte låta bli att tänka på den gången när jag åkte tåg för några år sedan och lyssnade på en konversation mellan en ung man och ett par gamla damer...varpå han undrar vad de i stjuttsingen gjorde på den tiden när inga datorer och TV-apparater fanns???
-Barn! utbrast en av damerna då, varpå alla, inklusive den halvt generade killen hostade till och började gapskratta ohållbart...
...jag kunde faktiskt inte låta bli jag heller! ;)
Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg...(eller vad är det du brukar säga mamma???!!) ;)
Kram pillerillan (dags att köpa ogräsmedel av ngt slag kanske??)

1 kommentar:

  1. Jodå jag känner igen mig i din syssla, älskar att dra upp ogräs.....kanske har du blivit " indoktrinerad " av mig. Kram och ryck och dra vidare.... Mammi

    SvaraRadera