måndag 9 augusti 2010

Ny vecka...

Nya combacker...
...på jobbet, på bloggen och med en väldigt välbehövlig (men alldeles för kort och regnig!) men ack sååå underbar semester i bagaget!
Jag känner mig dock inte påfylld med energi som man kanske bör, även om jag "vilat" och haft möjlighet att "njuta" mer än någonsin på flera år, har nästan gråtit av lycka, efter kanske ett av mina livs tuffaste år, så känner jag mig, (baske mig!), lite "down" när vardagstristessen är här igen...ändå älskar jag att vara hemma och leva vardagsliv och inser att det kanske är det bästa med semestern...att just komma hem!
Men vart tog alla dagar hemma i huset vägen, då jag skulle vara en "bullmamma" klädd i förklä´, plocka bär från alla buskar och baka kakor i långa rader, bullar på höga kullar och rabarberpajer till busiga barn, sugna pappor och besökande vänner..., rensa rabatter, röja bland grejer och slutflöra Alla oändliga projekt...hmm....??

Ja, ja...
Livet drar igång med sin hektiska gång igen...och det gäller att hoppa på nu...liksom hänga med i livet medan det är...

Har haft datorn med och därmed möjlighet att blogga hela semestern, men jag har varit totalt avtrubbad vad gäller ämnet...har knappt haft på mobilen och måste omedelbart bums ringa och gratta de triss i nyblivna mammor med sina små mirakel;
Love, Elly och Charlie.
Välkomna till världen! Har tänkt på Er massor.

Positivitet, energi, blogglusta och gaist(stavning??) kom till mig NU...var inte rädd, se så kom nu bara...I beg you on my kneeeees.... ;)

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka kära du...och det är inte försent med bullbak och saftning. Augusti månad är ju till för det....så baka på så kommer vi på fika...kramelikram !!!

    SvaraRadera