tisdag 17 augusti 2010

Sådan mor sådan son...

Häromdagen utbrast en dagisfröken (som vanligtivis inte har min son!) när jag kom och hämtade;
"Guuud, jag måste bara säga att jag är sååå imponerad av din sons bollsinne! Världens skott med kraft och rikta rakt i mål kan han!!"
Jag blir så stolt, mammas lilla "zippbolls"-kille...måste vara mammas gener...blev faktiskt "Årets Målskytt!" när jag vann skytteligan ett år som liten NSK-tjej en gång i tiden...det ni, haha...eller som min (kära?) svåger Björn kontrade med när han fick höra det;
"Det säger nog mer om ligan än om Dig!" ;) (TACK för dom höga tankarna lixom...)

Sådärja, rakt i krysset...(-Sikta lite högre mot mitten, ropar mamma från köket!!) ;)
Nya Beckham, tyckte jag (bara för att han är snygg!) varpå min syster menade på att snarare, nya Anders Svensson, eller Källström, starka mittfältare som styr spelet(eller ngt sånt??)...jaha ja!! ;)

Ojsan, nejsan, hjälp, vad är nu detta....Älskling, jag åt ju nyss...;)
(Lilleman gapskrattar högt varje gång han ser bilden och säger "Pappa e tokig!"...Minst sagt.) ;)
Farsan kör på hockey istället...här med hockeyrumpan i SPAIF-shortsen som alla grabbarna i laget sprang runt med på Malta-resan i våras tydligen(trots att den inte innehöll någon som helst träning vad jag förstår!!)...Tack gode gud att man inte var där! ;)
Nä, känner att det är hög tid att starta det där "tjej-laget" nu...liksom på tiden...men undrar bara vad vi ska heta...få se här nu...hmm...
...SPAIF (Södertälje Pojkarnas Allmänna Idrotts Förening), SPAIF....SPAIF.....hmmm...Nu vet jag...MILF (Mammornas Idrotta Lagom Förening)...The MILF´s får det bli...det blir ju super...(kan ju även hända att det har någon helt annan betydelse, vad vet jag??)...(!!) ;)
Och våra shorts med tryck, de skall banne mig vara myyycket kortare!!
Första träningen äger rum på söndag....och istället för terränglöpning eller något annat jobbigt som grabbarna kör med, satsar vi stenhårt på det kanske viktigaste för oss, nämligen knipövningar...
Snart kan vi rädda alla skott i världen! ;) (höhöhö...)
Så vi träffas i Scaniarinken och gör knipövningar medan vi sitter och tittar på SSK-s träning...eller på någon bra TV-serie hemma i soffan hos mig...hmm...låter det bra brudar...??!

(Kom gärna med egna förslag...)
Anmälan sker nedan...först till kvarn gäller...
****************************************************
Vill du ha seriösa träningstips, än mitt flamsande och tramsande, så gå in på fantastiska Friska Flammans blogg till höger...och känn riktigt hur den sunda energin sprudlar! ;)

4 kommentarer:

  1. Kanske vi ska börja träna småttingar så dom kan tjäna ihop till vår pension!!! Och kanske lite andra "saker"!!!! Kram från (grann) frun!

    SvaraRadera
  2. Haha självklart kommer jag men sitta still och göra knipövningar är inte riktigt min grej... men din granne har väl en studsmatta jag kan låna undertiden.... =)

    SvaraRadera
  3. Ja absolut (grann)frun, en tanke som slagit mig många gånger oxå...jag menar talanglös som man själv e får man helt enkelt hålla tummarna för att ens barn kommer göra en rik så man äntligen kan bli en riktig lyxfru och "allt" vad det nu innebär...haha... ;)
    Du har ju dessutom 3 små karlakarlar att lägga krutet på, så dina odds må kanske vara lite större...jag har visserligen världens mest starka och bestämda lilla dam oxå...ja, vad skall de bli av med de små liven
    ??!
    Bäst att vi tränar upp dem i tid (fast e de inte redan bättre än vad vi någonsin varit...???) ;)

    Bra Carro! Du har en given plats i laget! ;)

    Och du sista anonyma, låter som min tränigsnarkoman till syster tycker jag...??...du kan springa och serva oss andra, om du har problem med överskottsenergin! Perfekt!

    "Vi e laddade vi e tända..." ;)

    SvaraRadera