torsdag 19 augusti 2010

Gonna get some EGO...

I helgen skall jag faktiskt, dra på trissor, äntligen, välbehövligt, utan dåligt samvete(fast d e svårt!) bara tänka på mig själv och vara lite Ego.
Ja, ni hörde rätt! ;)

Jag börjar sakta men säkert inse det nu...att man kan inte hela tiden göra allt för alla andra, ge och ge och ge och ge och ge och aldrig tänka på sig själv!!
För går man inte in i väggen, så blir man förmodligen sjuk tillslut...eller bara apatisk, tom och ledsen, som jag av någon konstig anledning känt mig lite efter semestrern.
När vardagen är här igen, när jag skall bära allt igen, fixa allt, trixa med allt och orka allt oftast ensam...och liksom chippa efter luft när väl ett litet andrum ges och jag blir på riktigt liiiivrädd för att orka. Kommer jag att palla ett år till?? (Etc. etc... )

Nä, allt jag vill är bara att vara en bra mamma och ha en harmonisk vardag.
Och för att orka vara den där braiga, lugna, toleranta mamman så måste man ju få andas ut och "fylla på" sig själv någon gång, men varför är det så förbaskat svårt...nej, men jag är ju mamma...jag ska väl inte...det går inte för sig...jag skall alltid vara hemma...finnas där...sämpa, sämpa och vända mig själv ut och in. (och därmed bli en dålig, stressad och intolerant mamma!)
Och vem tackar en för det när man ligger där i graven, brännskadad från topp till tå, pga diagnosen "utbränd mamma!)?! ;)

Nu får det vara nog!!

I helgen blir det helvisit hos min älskade svägerska i huvudstaden...utan krav...utan måsten...(inga små gullungar att jaga, göda, fostra, aktivera och vända sig ut ocvh in för! Kommer sakna er som attan!!!! Mamma ÄLSKAR Er mest på hela jorden, det är därför hon gör det här!) med shopping...god mat och dryck, övernattning...och massor tjejsnack och trevligt mys.
Rom rehab för en halvt om halvt utbränd mammi.

Och jag är så värd det! Vågar jag nog säga, fast det allt tar lite emot.

Man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan.
Ta hand om sig själv för att orka ta hand om andra.
Puscha sig själv för att orka puscha andra.

En klyscha som måste bli till verklighet.
Omedel bums!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du gör helt rätt och är mer än värd en helg där du bara får ta hand om dig själv. Jag har också bokat in en helg i höst som bara är för Carolina :) Man behöver få längta och sakna! hoppas du får en alldeles underbar "Matildahelg". Kram

    SvaraRadera
  2. Det är du verkligen värd, Önskar dig en underbar helg! Och dåligt samvete ska du inte alls ha, bara gott samvete för om mami mår bra kommer barnen att må bra! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tummen upp!
    Allt annat har du sagt. :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ååååh, tusen TACK vad goa ni är, för era positiva och omtänksamma kommentarer, jag blir alldeles varm och glad! ;)
    Bra där Carro, the MILF! ;)...att du oxå bokat in en helg...och sååå sant som du skriver...visst är det så viktigt att få längta och sakna!
    Och tack Sofia för fina puschningen!
    Och Carina, en tumme upp värmer mer än tusen ord!! ;)

    All KÄRLEK till Er idag!
    Puss å Kram

    SvaraRadera