torsdag 26 maj 2011

Mätt som en jorgubbs-plätt!! ;)


Hmmm...efter storhandling med 2 busungar (lillemann fick välja matsäck själv till sin Parken Zoo-utflykt med dagis idag; lätt som en plätt!!) Och jordgubbarna såg ju så oemotståndligt goda ut...
Och väl hemma, efter middagslagning och intag därutav...så kunde vi ju inte låta bli att tjuvsmaka ett par plättar (i smyyyg)...med glass och jordgubbar...(schhh...säg ingt till pappa!) ;)
 Och så igår kom älskade älskade mormor på besök och då åkte vi dit igen...klart det skulle fikas efter middagen...och mormor ville ju så gärna smaka rabarberkola-krämen som jag nu har hela frysen full utav! ;) Klart vi var värda lite vardagslyx!
Men oj...hur tänkte vi nu??...lite extra glassi-tassi-buusi-nuusi-energi lagom till läggdags...hmm...??...;)

Spralla isäng nu mina små jordgubbar...men först ska vi jaga bort de stora stygga Tandtrollen....buähähä....;)

Och som om inte det vore nog, så hade jag turen att bli bjuden på superfräsch hemmagjort Gino när jag lunchade hemma hos söta Lisa och Mary med kära syster i veckan...Tusen Tack tjejer! = Bästa lunchen i veckan!!

Och idag när städerskorna var på kontoret och jag åkte iväg och hämtade och postade brev så kunde jag inte låta bli att slinka in och köpa en förpackning Mini Magnum (alldeles lagom stora och självklart gillar jag den vita bäst!) ;) och bjuda mina kontorskamrater på när jag kom tillbaka...jag menar, måste man inte fira med glass när solen håller sken en hel dag såhär fint...?? ;)

Jösses! Är jag gravid eller? (snart ser det väl så ut om inte annat!)
Eller kanske bara en "ensam-mamma-försöker" vecka med bilhaveri, av sorten "tröstäta-så-blir-allting-myyycket-bättre", haha...;)

Och herregud, inte har jag haft tid(eller möjlighet!) att gå ut och rasta mina Easytones(eller dem mig!) på heeela veckan heller...attans vilket rumpras!!

Nä, nu skall här bli andra bullar!! (bullar...åååh, mums!) ;)

Sööööööötaste av Söt PUSS på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar