tisdag 31 maj 2011

Mors Dag!

 
 Mors Dag´s frukosten fick man duka upp till sig själv...och till kära gäster på övernattning!! ;)

 "Best mom in the world" ett hjärta som jag senare gav till min egen bästa mamma i världen, men som fick agera prydnad på frukostbordet för att hedra oss mammor! (och pika pappor....eftersom att barnen är för små för att egera själva!) ;)
 För jag tror att alla hårt kämpande mammor är i sjukt stort behov av lite bekräftelse, uppskattning och av att få något tillbaka någon gång!!
 Själv "tiggde" jag till mig och köpte en present till mig själv (i förebyggande syfte!)...dessa helt uuunderbart vackra, viiita och sköna gummistövlar som behövs alltför ofta som småbarnsmammma och husägare...och sverige-bosatt!...men om sanningen ska fram så hade jag nog blivit lyckligare av ett handskrivet litet kort, frukost på sängen eller en liten blomma från trädgården...;)
Sedan stövlade det iväg på Mors-Dag lunch  för att fira min egen alldeles bästa mamma!
Stövlarna på dagen till ära och halsbandet med texten "älskad - mamma" (som jag patetiskt nog köpt till mig själv ngn gång när det var 50% i hopp om att vara en!) guuud, är det inte nästan lika illa som att typ köpa en förlovningsring till sig själv...(skämmes!)...eller...skratt???
(Hmm...kanske borde ha gett halsbandet till min egen mamma istället?) ;)

Tack kära mammi för att du finns och för allt gott du bjöd på!!

På vägen hem gick sambon med på att svänga förbi vår kääära, underbart inspirerande och aptitretande Leilas bedårande stora och vackra hus(eftersom jag kände igen sakerna i hennes fönster från det vackra hem-reportaget i senaste numret av Family Living!) som ligger alldeles i närheten här i vår kära Sörmlands-idyll!
Dagens Lycka!!! ;)

Väl hemma igen fick mamman bränna iväg och köpa pizza till hela familjen!! ;)

Hoppas att Ni blev riktigt firade alla kära mammor!!
Om inte annat, att ni firade er själva eller unnade er något riktigt fiiint!!
För det är Ni värda sörrni!

2 kommentarer:

  1. Ja dom ringde ivarjefall barna mina!!!!! Fick inte något hjærta ja .....Farmor bara!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag ber om ursäkt, för jag antar att det är mig du "anklagar".....eftersom det är mig du skriver till...fårlåt för det!!
    (Det var mitt sätt att fira min mamma på bara!) ;(

    Men å andra sidan fick inte jag heller någonting av mina barn/av din son...utan såg till att jag fick gå och köpa ngt snyggt till mig själv, gör det du oxå vettja!! ;)

    SvaraRadera