lördag 21 maj 2011

Allt har sin tid...

Småbarnsåren is "over and done!"
Och det är dags att göra sig av med den älskade syskonvagnen...tom jeepen med den stora rymliga bakluckan har vi gjort oss av med och guuud så skönt att slippa allt vagn-konkande-&-vika-ihop-lyfta-och-pressa-in-och-ut-i-bilar och hej och hå...barnen kan gå själva och småbarnsåren som har varit både fysiskt och psykiskt hjärtslitande tuffa men självklart också det största och mest fantastiska jag gjort i livet - är över med besked!
Lite nostalgisk blir jag - över att jag aldrig kommer att vara en småbarnsmamma mer(2 räcker - jag lovar!!)  - men ack sååå skönt det känns, för fasiken vad jag har fått kämpat hårt!

Och nu ges äntligen lite utrymme för en stillasittande kopp kaffe emellanåt, matlagning utan barn på höften och nätter med sömn rakt igenom och därmed med gott samvete oxå lite egentid ibland - och de finns ju fortfranade kvar de små underverken och behöver alltid sin mamma så mycket de bara kan få, men nu springer de, cyklar de och leker på egna ben och hoppar upp i ens famn när det är dags för *kramkalas*, ber om hjälp, lyssnar på vad man säger(oftast!) och förstår allt mer och ger tillbaka sååå mycket underbar obeskrivlig Kärlek!

Ni är inte mammas bebisar längre(även om man ibland kan låtsas!);) utan två underbara, viljestarka livsglada och egna individer!
Jag Älskar Er över allt annat på jorden - större än alla orden! Mina underbara små busungar!
*Love*Love*Love*
Tiden går så läskigt fort bara...ibland vill man bara spola tillbaka...pausa...
(Dotter som redan börjar skolan(6-års) till hösten---hjääälp vad hände lixom...hur gammal är jag??) ;)

Ni är det bästa som finns, for ever and after, i evighet!

Allt har sin tid...

Kramis (småbarns)mamman

4 kommentarer:

  1. Passa på att njut nu i fulla drag! För en annan har de där småbarnsåren bara börjat...man är väl lyckligt ovetande vad som komma skall!?? Å ung och snygg är du oxå, med två stora barn. Var lycklig över det! Själv är man väl gammal tant när man fått sitt andra ha ha. Ha det gott å hälsa familjen. Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh tack söta Sandra,
    för det första så njuuuter jag verkligen varje sekund av detta något "lättare mammaliv" även om småbarnsåren har sin obeskrivliga charm - som aldrig kommer åter!
    Så passa på att njuuut du oxå! Tiden går så fort...nu när det är över och man fått lite perspektiv...snyft! ;(
    För det andra, så är du absolut ingen gammal tant, utan bara en kvinna som hann leva ut och njuta av dina "unga år" lite längre än en annan...;)
    Ja, allt har sin tid, när det än må vara i livet...

    Träffade Katja idag och vi pratade om att kanske dra ihop en tjejmiddag igen innan midsommar(om det hinns med)och gadda ihop våra kloka kvinnohuvuden inför kommande firande(vad mysigt det ska bli!), för jag antar att det är vi kvinnor som åker på matplanerandet?!! ;)
    Vi får stämma av i veckan!

    Hälsa familjen och hoppas att allt är bra med söta lilla(stora...snart 1-åriga...hjälp, vad tiden går!) Charlie?!!

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint du skriver, nu fick jag fälla tårar igen....hur kan tiden gå så fort...du förstår säkert för varje dag som går som mamma hur jag och pappa känner nostalgi och lycka över våra fina döttrar och barnbarn!!! Kramar i massor från mamma !

    SvaraRadera
  4. Hallå igen! Ja det där med midsommar ja, hur ska det gå med all mat till 20 någonting personer??? Hjälp. Jag antar att det är vi som får fundera ut nåt bra ha ha! Det ska bli jätteskoj att träffa alla på midsommar, så roligt att vi blev så många!!

    Jag hade faktiskt tänkt att jag skulle anordna en tjejmiddag innan midsommar men har insett att det inte finns några helger över... Ska nämligen börja jobba några helger framöver, ha möhippa för min syster och sen är det helt plötsligt midsommar. Så det får väl bli efter helt enkelt...om inte alla har semester på olika ställen i sommar!?

    Ha det bäst nu å njut av sol, vin & stora barn!

    Kram

    SvaraRadera