måndag 16 maj 2011

Hare inte *gått* bra?

 Klart man tog med sig världens bästa "hare" på powerwalken...
 ...och snabbaste...hallåååå vääänta, inte såååå fort! Phua, phua, phuuua.... ;)
 Och inte bara att man får röra kroppen, utan gud vad man rensar knoppen av att andas in vår just nu...
 ...alldeles fantastiskt vackra och vårgrönskande natur! Jag njöööt, fick kraft och andades in, ända tills....
...en hund kom springande emot oss runt ett krön, skällandes, hoppandes, utan koppel och matte! Varpå dottern börjar störtgrina och tror att den ska komma fram och bita henne och jag upplever nog samma "dödsångest" oxå men försöker, lyckas sisådär, att dölja den...(jag var ju tamej f-n på väg att klättra upp i den där björken!);(
Sedan kommer matten fram och utbrister klassikern;
"Men hon är vääärldens snääällaste och vill bara busa och leka!"
Klart att alla hundägare tycker att just sina hundar är världens sötaste, goaste, finaste, snällaste etc. etc, sorry men jag tycker precis tvärt om och hör jag denna kommentar en gång till så exploderar jag ur mig det oxå, jag lovar!
Arrrrrrrrrg..........snälla rara hundägare, ta lite ansvar, visa respekt och bespara oss hundrädda denna extremt obehagliga känsla att bli överfallna och påtvingade detta ångstframkallande, skräckinjagande och ofrivilliga möte med era hundar!
Som att bli våldtagen av sin egen fobi.
ALLA ÄLSKAR INTE ERA HUNDAR!!!!!! PUNKT SLUT.

Väl hemma...upprörda, arga, hjärtpulserande (av hel fel anledning!) utbrister sambon av just bara åsynen;

Hare inte *gått* bra? ;)

Jävla - hund - skit.

(Skorna funkade strålande förövrigt - var det kanske dit jag skulle komma? - och jag har sällan gått med så mastodonta steg som den sista biten! ;) Träningsvärk i rumpan? Yes in deed!!) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar