söndag 9 januari 2011

Nyårsafton 2011 - del 1

Förberedelser inför avtackning av det gamla och inbjudan av det nya...inför kvällen nyårsfirande i goda vänners lag! När mamman åker till systemet blir det såklart vit öl...vackraste burkarna enligt mig!! ;)
Ölen och skumpan på kylning, vinet på luftning och varma chokladen på värmning...

Som traditionsenligt serveras med en skvätt Dooleys och en klick grädde på toppen till fördrink ute i den vita vackra snöbelagda trädgården...
Bland facklor, marshaller och eldar. Trädgårdsmöbler, fällar, infravärme och inte minst värmande sällskap!!
Sedan vandrades det upp på berget, där sambon så fint skottat en väg uppför trappen och placerat ut granris...för att förskjuta lite raketer med barnen (som alla de 3 stora även var vakna vid tolvslaget!!) ;)
Vintervärmande festligt mys!!
In i värmen...
Bland snaskigheter...festligheter...och nyårligheter...
Och massor ljus i vårt hus!
Traditionsenliga förrätten på bordet!
Gott slut...2010 in i det sista...stora som små..."vänner" som vänner...nu kööör vi...;)

3 kommentarer:

  1. ja GOTT NYTT ÅR till dig med! Din söta, kreativa och inspirerande människa! Jag önskar jag kunde packa in dig i bilen och ta med till torpet i helgen. Där behövs lite inredningshjälp :) Ha mig i åtanke om du ser något fint och lantligt som du tror skulle passa in där. Och kan du inte tipsa mig om dina bästa favvis-butiker?? :) Stor uppiggande kram!

    SvaraRadera
  2. Wow vilka fina bilder....man blir sugen på vinterfest.....kram, kram !

    SvaraRadera
  3. Ååh, vad du e go du sprudlande flamma!
    Jag följer gärna med i ditt bagage...och inreder lite i erat bedårande lilla drömtorp! ;)
    Som sagt var, så kan jag nog fynda verkligen överallt tror jag...bara att ställa in blicken på "vackra saker" wherever you go...;)
    Annars är Syster Lyclig en favorit, ligger på Tegnérgatan i sthlm och finns även som nätbutik.
    Mariefred har flera mysiga butiker, Pastellhörnan är favvisen där!
    Har du vägarna förbi tokstan tycker jag att du skall titta in hos de trevliga damerna i butiken Rosenlunds Entré!
    Listan kan göras hur lååång som helst!
    Säg bara till om det är ngt speciellt du är ute efter, så ska jag "spänna blicken"...;)

    Största gott-nytt-kramen till dig

    Och en festlig vinterkram till du söta anonyma

    SvaraRadera