söndag 9 januari 2011

Julafton 2010

 Så äntligen, efter oändligt med paketinslagning, in i det sista...
 Och provsmakning av julmaten...(förlåt, ni spyr väl när ni ser julmat vid d här laget! sorry att jag e så efter...skrolla fort förbi!) ;)
 Så var det då äntligen dags för *Julafton 2010*...och hjäääälp så pirrigt, spännande, härligt, roligt att man inte riktigt vet vart man skall ta vägen...eller hoppa upp och sätta sig i..iiiiih....
(En känsla som olyckligtvis försvinner med åren...vilket( lyckligtvis!) resulterar i att ni slipper se mig gränsla diverse inredning!!!) ;)
 ....aaaaaaah.......
 Redo!
 Och som vanligt drinkblandarens, min käre fars, juliga favoriter, här en stämningsfull fördrink till Kalle...
Och årets dukningsdekorationer, med gästernas inglacerade namn...(fråga mig inte hur jag varken hann eller orkade...??...när jag får vara kreativ mår jag som bäst!!!) ;)
Årets juldukning!
Sedan var festen igång, med gott sällskap, od dryck...
Och älskvärd julmat förståss...här Ernst supergoda sallad som kära mammi hade jort...mums!
Och så kom han tillslut, Tomten och med allt vad det innebär!!
Stämningsfullt och gemytligt släktkalas ägde sedan rum all night long, med nästan alla som sov kvar!

Har massr med julbilder att bjuda på...men nu har vi jula klart för de kommande 11 månaderna i år - i helgen åkte julen (äntligen - varför är det alltid lika skönt?)...
(och hade jag varit piggare så hade jag ställt till med en julgransplundring, vilket är sååå mysigt!)

Men, men, ny krafter nästa jul!

Kram och tack för denna trötta men alltid lika mysiga jul!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar