onsdag 26 januari 2011

Feltank! ;)

Idag på eftermiddagen bestämnde jag mig för att få arslet ur vagn, efter månader av krasslighet, att äntligen tanka med lite välbehövlig träning...
Såg till så att sambon skulle komma hem i tid och ringde tom grannfrun i bilen på vägen hem för att fråga ifall hon ville haka...(hurtig so far...)
 Väl hemma några timmar senare...hmmm, vad ska vi äta till middag idag?...rotade lite i frysen och fick syn på laxburgarna som var tänkta till den inställda söndagsmiddagen i helgen...varpå jag börjar steka och fixa, här i samklang med mumsig curry-smörstekt-rödlök i bakgrunden...
Klyftar potatis och slänger in i ugnen, skär upp grönsaker, dukar mysigt och tänder massa ljus...

                                    
Cirkus 18.30 kommer sambon hem...och jag hör mig själv säga;
"Välkommen hem älskling, tänkte att vi skulle ha lite lilllördags-mys" varpå han slår sig ner och får en öl och ubrister;
"-Gud vad skönt att du struntade i träningen!" (som skulle börja en kvart därpå)
Meeeen guuuud, det hade jag heeeelt glömt bort, på riktigt...hjälp, hur waist får man lov att vara...haha...??? ;(

Snacka om feltank, istället för att tömma ur och samtidigt fylla på med ny energi genom träning så blir jag senila-tanten och tankar på med visserligen jättegod(om jag får säga d själv?) flottmiddag istället!
Här resultatet; laxburgare fylld med tomat, sallad, paprika, massor avocado, curry-bynd rödlök och remoladsås, serverad med klyftpotatis! Mums!

Som att tanka bensin istället för biogas.

Räknas tanken? ;)

3 kommentarer:

  1. Din feltank...såg ju jätte god ut...Kram

    SvaraRadera
  2. Det är klart att tanken alltid räknas !! Du gav dig ju själv en energikick ! Härligt Mattis ! Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Haha, inte ok syrran!!

    SvaraRadera