torsdag 7 januari 2010

Saker som värmer...

Det finns faktiskt saker som VÄRMER i denna vargavinter, här är mina favoriter just nu...
Ja, förutom ni vet "det finns en sång som säger allt, som värmer när det blåser kallt..." ;)

Min älskade, nötta och otroligt välanvända röda gamla VARMVATTENFLASKA har äntligen blivit utbytt mot denna nya vita julklapp, (tusen tack underbara mamma som prickade rätt än en gång!) och även mina små gullenötar fick sig en varsin av tomten mormor! Bara att koka upp vatten och hälla i, värmer som få...fråga min sambo, då detta varit en konkurrent i många år då den gjort mig sällskap i sängen...perfekt lindring vid värk, tröstar din vresiga mensmage och värmer gosigt och långt in i varganatten! ;)
Och så BARNEN förståss, dessa små underbara glädjemaskiner, ni får mig att bubbla av glädje, energi och värme varje dag! Som idag, när man fick hämta hem denna söta lilla tiger från dagis...grrr...mitt lilla djungelvrål! ;)
Dessutom gör dom ju en varm på så sätt att man aldrig får sitta still! ;)
Fantastiskt!
Vart tog den ständigt frysande Matilda vägen?
-Hon blev 2-barnsmamma och kokar ständigt över som en gryta! ;)
Och så FAVORITPLAGGET jag har lite svårt att vara utan just nu, nämligen denna kramgoa, supervarma väst från esprit som jag fick av min kära syster i julklapp. Tusen Tack, I just looove it! ;)
Och så det helt oslagbara, för vad vore ett gammalt hus utan den levande ELDEN (jo iiiiiskallt!) Försöker sätta på en brasa så fort jag kommer hem varje dag(fast jag e värdelös!) och bara knastret ger en harmoni i det inre och lågornas fantastiska liv ger en något att stirra sig blind på i det oändliga! (Fast det gäller att se men inte röra T! ;) )
Massor levande ljus funkar också jättebra för värme, mys och harmoni i denna isande vargavinter!
Och så ERNST, förståss, som kanske tänder dom starkaste eldarna och får en att bli som allra hetast i aggregatet! ;)
Nä, nu överdrev jag kanske lite, men denna mysfarbror, i denna ännu mysigare bok (Jul med Ernst!) går inte av för några värmeljus inte... ;)

Men, sist men inte minst, det kanske viktigaste av allt, nämligen OMTANKE om andra! Ett vänligt ord! En hälsning, ett samtal eller bara ett simpelt, men otroligt värmande leende!
Det värmer mer än man kan tro!

HETARE än så här blir jag nog inte! ;)

Hoppas att ni inte fryser!
Varma kramar

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilka underbara julklappar du fått...
    Passande i denna vargavinter.
    Själv "ligger" jag med en colaflaska i plast...hihihihiiii...det går bra det oxå.Fast dina flaskor var ju mycke mysigare...

    Å såmys Ernst, ja det kan ju inte bli hetare...*FNISS*

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det kallt. Men det finns som sagt oändliga möjligheter att värma sig på.. eller? ;).

    Har också "jul med ernst" boken. Tycker den är fantastisk trots att min mor (och svärmor) tycker han är den största tönten som vistas på denna planet (nu överdrev jag kanske lite ;)

    Hoppas allt är bra med Er!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Guuuud vilken söööööt liten tiger...!!

    SvaraRadera
  4. Tack för era värmande kommntarer!
    Penny, en colaflaska funkar säkert alldeles utmärkt med ett virkat fodral...;)...annars har du väl en alldeles utmärkt livs levande liten gullunge till värmedyna i sängen?! ;)
    Ja du Carolina, aktiviteter som värmer finns det gott om...det är bara fantasin som sätter gränser...;)
    Egentligen blir jag attraherad av riktiga "män" och allt vad det innebär, men denne Ernst som kanske konkurrerar ut en viss kvinnlighet är ju makalöst inspirerande, finurlig, djup, kreativ och väääldigt snygg för att vara "gubbe"! ;) Vill man ha en julpysselbok, kan jag inte tänka någon trevligare och mysigre än just Ernst! Bra Carro! ;) (F tycker oxå att han e jordens tönt!)
    Ja, alldeles för fina julklappar har man fått, idag fick man dessutom höra av sambon på lunchen att jag i den nya västen ser ut som "en kvinnlig hallick!" Tack för den!
    Motte, vist e vår lilla tiger sööööt, han gör sig så bra som tiger att jag funderar på att skänka honom till Parken Zoo! ;)
    Heta Kram på Er

    SvaraRadera