onsdag 27 januari 2010

Fångad av en snö-storm-vind...

Herregud, hur mycket snö kan det komma? Hur mycket konfetti, frusna tårar och iskristaller har ni att kasta ner över oss, alla änglar, gudar och helvetesdemoner däruppe??
Landskapet blir ju makalöst vackert, medan allt det praktiska blir så mkt omständigare, hemfärden i bil idag tog dubbelt så lång tid mot vad den brukar göra då man fick köra i myrfart, på helspänn i långa led (ingen domino-effekt tack och bock!) och sedan hämntningen på 2 dagis med 2 busiga barn som inte riktigt kunde låta bli att hoppa, rulla och busa i det nya fluffiga snö-havet! ...Hade dock inte mage att klaga då jag mötte en annan stackars mamma på dagis, med snöiga byxor ända upp till knäna och svettpärlor i pannan (eller var det smält snö, lite oklart??)som har 5 barn (från 8 år och nedåt!!) att hämta på 5 olika skolor, förskolor, fritids etc....Stackarn, hon kunde inte låta bli att säga "Det är lite jobbigt ibland!!"...Och jag kan ju inte mer än förstå! (en annan som tycker det är kämpigt med 2 ibland!!;))

Nä, nu skall jag skyffla mig ut genom dörren iväg på "kärring-gympa" som grannfrun lurat iväg mig på...Var glada att ni slipper se mig...!! ;)

Kram med träningsvärk inom kort

2 kommentarer:

  1. Hur långt har du kvar till målet ? Inte många
    dagar kvar nu !! Kram från insnöad Mora

    SvaraRadera
  2. 3 dagar a´30 cm....gaaa...spänningen är olidlig...ja, spänningen alltså... ;)

    SvaraRadera