torsdag 14 januari 2010

Nytt år...

Nya ålderstecken...

Idag har inte varit en bra dag i själkänslans tecken....
Morgonen började med att min dotter sa åt mig "Mamma, jag tycker att du är snyggast bakifrån!" ....(lilla gumman, du är snyggast när du är inlåst i ditt rum!) ;) Grrrr...
Sedan var det dags för besök på systemet och tro det eller ej, så behövde jag INTE visa legg, det är första gången det händer och inte kul alls faktiskt....Grrr...;(
Och sedan, som om inte det vore nog, när man kommer hem med mormor (min kära mor) på besök och får höra att grannpojkarna trott det var jag i ny jacka....Grrr....;(

Grrrrr....attis Mattis! ;)
(Tur att man har Ernst och bra musik att trösta sig med...;(...) 

Så det enda jag kan fråga mig är;
Är jag vuxen på riktigt Nu?? ;)

7 kommentarer:

  1. Ja du är absolut vuxen nu !! Mogen och klok
    dotter. Skulle du verkligen vilja vara tjugo
    igen ?? Livet blir inte sämre för att vi blir
    äldre, tvärtom blir vi oftast klokare. Klok
    som en bok, och vi kan fortsätta med allt om
    vi får vara friska. Resa,träna,gå på konsert,
    älska,njuta av goda vänner och god mat. Så
    räds inte att bli äldre, det känns bara bra.
    Kramar mormor 27

    SvaraRadera
  2. Exactly!
    Listen to your heart, och du är alltid, forever and after, förmodligen blott 27!! (Börjar inse det nu!)
    20 igen? Nej tack, aaaabsolut inte (förutom i kroppen) annnars är jag väldigt tillfreds med mig själv och mitt liv just nu, som mamma, som vuxen(!) kvinna och på jakten, som är på god väg, efter att finna mig själv! ;)
    Tack för idag, för vackra tulpaner och för dina visa ord, bästa mamma! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, Björn är också helt förstörd när dom inte frågar om legg längre!!

    SvaraRadera
  4. ÅH han är snart 32....

    SvaraRadera
  5. Jag såg på Skavland i kväll Svensk/Norsk hon Carolin Gysing var med i programet stackars henne... hon är 31 år... O,o,o jag har passerat 30..40..50.. ååå inte är jag väll så gammal att jag inte är med?? så snälla gulliga söta sluta med din ålders vixsering... vi blir bara klokare o mognare som din mamma säger det är sannnnt det lovar jag också.. Det är trevligt att ha passerat 50...må du tro det finns mycke att utforska...

    SvaraRadera
  6. Du är så fin så Matilda! Håller inte med din dotter, men det var en rolig kommentar:-) Ha det gott. Kram Emma

    SvaraRadera
  7. Tack Emma B för din fina kommentar, du e alltid så go...och kära Svärmor, var tvungen att titta på Skavlan på SVT play, då Let´s Dance nog var det enda (och knappt det!) programmet jag såg på TV förra veckan...Carolina Gynning ja...(intressant version på norska!! ;) )...det var mkt snack om både ålder och bloggande, men var inte kommentaren att "Du är över 30, det syns ju..." även om det var retsamt roligt, lite väl taskig??! (han sa verkligen d man absolut inte får säga till en kvinna...;))???
    Jag tar ingen av ovanstående händelser särskilt allvarligt, utan trivs bättre än någonsin som 30-årig mamma och vill mer än något annat bli äldre, mognare, visare och rikare på livet, men kunde inte låta bli att se komiken i dessa tre avhyvlingar, på en och samma dag! ;)
    Alla goda ting är Tre, eller vad brukar man säga...?! ;)
    Kram på er alla 3

    SvaraRadera