torsdag 21 januari 2010

Nytänd...

Igår var en Bra Dag.
Då jag en tid nu känt mig helt utpumpad på både energi, lust och gnista vad gäller Allt! Men igår, av många olika händelser, fick sig energin en nytändning och en ordentlig sjuts på vägen...
Bland annat blev jag bjudenlyxlunch, världens godaste feta-spenat-broccoli paj av käraste syster med Miraklet som efterrätt! Mums!
-Det är lugnt Vendela! Kusinerna är inte med, du kan ta av dig hörselskydden nu! ;)
Tusen tack för mysig Paj och god Dotter, kära systra mi! ;) (eller var det tvärt om..??)
....Sedan, efter en skön bilfärd hem...hämtade jag barnen och burnade vidare till närmsta småstad för lite snabb shopping av det magiska ordet; Realisation! ;)
När vi väl kom hem, var sambon redan hemma (vilket aldrig händer annars!) och hade förberett världens mysmiddag, lillördagen till ära, varpå han placerade mig framför brasan! Sedan blev det god och varm soppa med kräftstjärtar, vitlöksbröd och ett glas vitt! Gissa om jag njöööt...detta är något en nästintill utbränd mamma uppskattar mest av allt i hela världen! Tuuuuuusen Tack älskling, för din fina och välbehövliga omtanke! ;)

Mer vardagslyx åt folket!

Tack för stjussen allihopa....You made my Day! ;)

4 kommentarer:

  1. Oj vad gulligt, nu blev mamma tårögd !!!

    SvaraRadera
  2. Låter som en kanon dag =) Han kan om han vill den där karln.... ;) hihi.. undrar om någon nånsin kommer hämta upp mig med en vit limosin... Här är du iaf välkommen på lunch när du vill! Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt, det är du verkligen värd, vad glad jag blir för din skull!! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Tack söta Therese, för din goa omtanke!
    Ja, en annan blev också nästan tårögd...typiskt kvinnligt, då man själv servar och lagar mat varje dag, vilket bara tas för givet! ;)
    Men han kan han, väldigt romantisk och pysslig kan han vara, om han vill den där karln...;)...det blir allt glesare och gleeeeesare mellan gångerna bara...skratt! Men det hör väl till...;)
    Du, systra mi, kanske jag hämtar upp dig i en vit limmo någon gång, det vet man aldrig....;)
    Mer än gärna myslunch snart igen! ;)
    Kram på Er

    SvaraRadera