tisdag 12 oktober 2010

Vill du BEFRUKTA dig med mig?

Jag är en liten fruktoman...har jag varit sedan jag var liten, då jag brukade stå vid vinbärsbuskarna och äta tills jag fick magkniiip...

Älskar frukt, i alla former, till alla måltider...men bästa är ju nästan frukost-frukt!

Eller melon en het sommardag...mmm...
Eller krossad i en smoothie en kylig höstdag, när vitamin-innehållet i en sådan sup behövs...mmm...
Eller varför inte fruktsallad, får det lov att vara lite Ernst?!
Eller som på sambons firma härom veckan...när man försöker få karlarna att få i sig i allafall någon liten vitamin per vecka, och man skär upp frukten, precis som man gör till barnen (funkar alltid bättre!!) varpå man ropar med barnslig stämma(som om man pratar med ett spädbarn);

"-Så grabbar, nu finns det lite frukt här!" eller snarare..."-Så små ponkar du har mamma fixat lite frukttajm till er här, seså komsi!" ;)

Det blir ju aldrig någon sensation till reaktion direkt, men visst petar de i sig en och annan vitamin trots allt!

"-Bra killar, vad duktiga ni e...(pluttiluttilutt!)" Så man håller på, haha... ;)


Vilken är din favorit-frukt??

Passionsfrukt
Mogen frukt
Tropisk frukt
Fallfrukt
Tillagad frukt
Inlagd frukt
Uppskuren frukt
Eller kanske Förbjuden frukt...?? ;)

Fruktbar Kram

5 kommentarer:

  1. *s* så roligt skrivet och vilka vackra bilder, frukostar etc! Du måste vara alla mäns drömkvinna och alla kvinnor vill vara lika pyssliga och ha det så fint som du har ordnat det hos er och servera lika fina kostverk!
    Uppskuren frukt är verkligen ett bra trick, det blir så mycket godare!

    SvaraRadera
  2. Frukter i alla dess former, både råa och tillagade.....love it !!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Jordgubbar! Och så skulle jag säkert älska en äppelpaj av din fallfrukt! hehehehe Nä, det e vaniljsåsen jag vill åt... hehehehe kram kram från "The Qeeeeeennn!!!"

    SvaraRadera
  4. Årets första jordgubbar i en skål med vaniljyogurt är oslagbart, eler om man har smultron. :)))

    Smaskens!!!

    SvaraRadera
  5. Jordgubbar är verkligen något extra...på många vis, till grädde, glass, vaniljyoughurt låter gott, doppade i choklad eller matade i en mun d älskar till ett glas champagne...;)

    All min kärlek till Er, ni befruktar min blogglusta minst sagt (och Sofia viiiilken fiin kommentar, puss!!)

    Kram på Er

    SvaraRadera