lördag 23 oktober 2010

Favoriter...

 Jag blev alldels överlyckligt nostalgisk när jag sprang på dessa färgglada gamla ploppar(nu i ny härlig pastell-upplaga me like!!)...
 ...tillhörande detta gamla farvoritspel! Någon mer som minns detta? Har jättestarka minnen från min barndom och jag bara ääälskade det!
 Superkul spel som går ut på att ta så många "ploppar" som möjligt (de största/rosa är värda mest) utan att det rör sig...vilket även innebär att alla har samma förutsättningar oavsätt ålder och IQ s r det ganska fort överspelat...vilket passar en stressig mamma med 1000 saker på schemat perfekt!
Redan ny favorit här hemma!!
 Och tusen tack underbara favoritkompisarna Tilde och Telma som båda skickat riktiga kort via post....så otroligt gulligt, omtänksamt och kul!! En otroligt trevlig uppskattning, som tyvärr håller på att utrotas i dagens opersonliga sms-mail-facebook-samhälle! Därför känns det extra lyxigt tycker jag!!
Thelise blev överlycklig!!
 Och fint kort med tillhörande paket från favorit-dagisfröknarna!! ;)
Och den kanske absoluta favorit-presenten, nämligen KLACKSKORNA, som hon själv var med och valde för ett tag sedan! Hon bara älskar kläder, skor, smycken och väskor den här lilla (stora) damen...Och mamman är överlycklig för resten av livets shoppingresor - som kommer bli många!! ;)

Men jösses, har jag en dotter som är heeeela 5 ÅR och trippar runt i klackskor...Jag kan inte förstå det någonstans?
Och hjälp, snart är man väl där, när favorit-kompisarna, och vilken liga det blir; Tilde, Telma och Thelise, det hörs ju bara på namnen....när de kommer hem och utbrister;
"-Morsan, vi drar till Magaluf i 2 veckor!"

-Aaaaaaah! Hönsmorsa all in!!!  ;)
Tills dess tar vi och njuter till iq-befriade träspel hörrni, haha...;)

Favoriserad Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar