måndag 4 oktober 2010

Vilket lyft!

Mycket diskussioner kring livet, familjer, barn, kriser, relationer, manligt och kvinnligt, just nu...ständigt aktuella och intressanta ämnen actually!

Bla parrelationer, varpå en intressant teori kom fram från min grymma kollega, som tydligen verkar vara receptet på många långa och hållbara relationer i verkligheten(vilket är mkt intressant i dagens skilsmässosamhälle!)...nämligen så här;

När kvinnan "lyfter" barnen och hemmet och mannen i sin tur "lyfter" kvinnan!


(Vilket oftast innfaller sig naturligt för många kvinnor som sätter barnen i första rummet och gör Allt för dem, medan mannen har lättare för att prioritera annat såsom sig själva, sina intressen, jobbet, nya projekt, polarna, syrenbuskarna, hockeyn eller helst då kanske kvinnan?!)


MYCKET intressant tyckte jag!

För vem behöver inte bli lyft ibland?
Funderar dagligen på att hyra mig en "lyftande partner" när jag viner förbi mot kontoret, kan jag säga...;)


Vem lyfter vad, lyfter vem, lyfter hur, åker lift, i din "familj"?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar