fredag 16 juli 2010

Tid att visa lite uppskattning...

Tid att visa lite uppskattning genom glada sommarhälsningar och små paket...
Här till de nya kollegorna på jobbet för att det känns såå BRA! ;)
Och till alla fina dagisfröknar som kämpat terminen lång och stimulerat, berikat och spridit härlig glädje och gemenskap genom bus och lek i mina små älsklingars vardag. Det är såå viktigt och jag känner mig så oerhört trygg och tacksam!!

Åtta små paket satt mamman och slog in mitt i natta inför den sista dagen på dagis idag! (Jag vet att det numera heter "förskola" och "förskolelärare", men jag är totalt insnöad från min egen uppväxt och tycker att "dagis" och "fröknar" låter gulligare och känns naturligare på ngt vis!) ;)
Puh...förra året var det bara fyra...

En varsin sjal fick de, för att ge lite *värme* tillbaka...;)...en otroligt variabel accessoar som jag personligen själv bara älskar, sätter lite extra piff och puff på det mesta!! ;)
Men gissa om jag hade beslutsångest när jag skulle välja ut en till vardera fröken och man vill att det i allafall skall kännas någorlunda personligt och "rätt"...men tillslut så blev det dessa 8 (jäääättedålig natta-bild!), som jag sprang på på rean, kunde ju inte bli bättre!! ;)
Och ni, finns det något bättre än att GE?!!
Oftast är det så enkelt och lite som krävs, men betyder och uppskattas sååå mycket!
Glad sommar!

3 kommentarer:

  1. Du är verkligen fantastisk på att ge fantastiskt iderika och pyssliga små presenter till folk, å så generös! Jag förstår inte var du får all inspiration ifrån...Tack för alla kommentarer på fejjan! Det här lilla grynet vill tydligen vänta in i det sista, vad gör man. Man får snällt vänta! Men som sagt, den som väntar på nåt gott... Kram på er alla

    SvaraRadera
  2. Du e en underbar (grann) fru! Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Ni är oxå underbara, som lämnar så fina kommentarer!
    Sandra, snart sitter du där med det goda i din famn...och då är väntan ett minne blott, jag lovar! ;)

    Kram på Er!

    SvaraRadera