söndag 4 juli 2010

Det ska vi fan alla lära oss. ;)

Var bara tvungen att citera härligt ärliga Mia Skäringer en sista omgång innan boken åker vidare mot grannfrun...
Och detta är nog lite typiskt den stressade mamman av idag, brutalt och galet roligt beskrivet och visst fan något vi Alla borde lära oss. Ellerhur...??! ;)


"1 DECEMBER Från rum till rum

Jag plockar strumpor snabbare än ljusets hastighet. Små pappersremsor. Blöta vantar. Star Wars-gubbar. Plåster. Gosedjur. Ruttna äpplen som ingen åt upp ur ryggsäckar. Ibland mögliga pannkakor i igenlimmade plastlådor. Jag tar sakerna från ru till rum. Till skräpkorgar. Till garderober och hyllor. Och egentligen var jag bara på väg till toaletten. Medan jag torkar mig i ändan hinner jag alltid byta en pappersrulle, kolla vilka schampoflaskor som är tomma, tänka på någon rolig replik och skruva på korken på barntandkrämstuben.
Swisch. Swosch.
Jag gjorde jämt så förut, innan jag blev utbränd.
Nu när jag torkar mig i ändan så torkar jag mig bara i ändan, inget annat.
I morgon ska jag dra pappret sakta, sakta och riktigt känna hur jag faktiskt sitter och torkar mig. I morgon ska jag tänka: och här sitter jag och bara torkar mig. Om ungarna ropar svarar jag bara: "Mamma torkar sig."
Halleluja. Jag torkar mig, ingenting annat.
Det ska jag fan lära mig. "

Mia Skäringer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar