onsdag 7 juli 2010

Fredagsmys...

Guud, veckorna går fortare än jag hinner blogga...och snart är det fredag IGEN, men här lite bilder från förra fredagens fredagsmys...

Sååå skönt att komma hem!
Och svalka sig med en iskall cider med massor is och få sitta ner i solen i 2 minuter, aaaah...

Lite fredagslektyr bestående av dagens post, Di Weekend och snälla rara, höstkataloger, som vissnar likt höstlövem i mina ögon just nu, för herre jösses, vem har i hela fridens namn lust att titta (och beställa?) och ens bli inspirerad av höstkläder precis lagom tills man börjat få slänga av sig alla kläder och äntligen fått användning av den luftiga, svala, ljusa och fräscha sommargarderoben...Nä fy, stickiga koftor, tjocka strumpbyxor och varma halsdukar får faktiskt vänta ett braaa tag nu, tack!

Den fredagströtta och ensamma mamman drömde och läängtade bara efter att få sjunka ner i en däckstol i kvällssolen där uppe på berget...mmm...
Och avnjuta lite nytt under läslampan, som numera oftast, om ens tillfälle ges, är solens strålar...
"Män är från mars och kvinnor är från venus" varför har jag inte läst den klassikern förut???
Äntligen kan jag lite förstå mig på min "rymdvarelse" till sambo, haha...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar