torsdag 15 juli 2010

Med risk för att bli långrandiiig... ;)

På tal om de båda föregående inläggen, om båtklänningar och reaktioner på andras handlingar och ord...så blev det till ett litet komiskt och träffsäkert praktexempel igår kväll, när vi kom hem sent efter att ha varit hos mina föräldrar och träffat fina kussen Rebecca på besök från Danmark, varpå jag tömmer ur alla påsar i bilen (sambon hämtade och körde ut barnen medan jag storshoppade till båten!) och lille piraten envist skall sätta på sig sitt nya REA-fynd alá båttröja...randig och vacker!
I allafall så kommer grannasfrua hem samtidigt och vi börjar prata om allt mellen blå, blå himmel och hav och jag kommenterar lillemans nya tröja, för den ser lite stor ut och ser det inte nästan ut som en pyjamas...??!...varpå hon utbrister (Grannasfrua, jag vet att du inte menade ngt illa och jag vet att du inte heller tar detta så, utan tyckte bara att d var ett fint litet typiskt exempel, det bjuder vi på va...??!;) )...att hon köpt en randig tröja/klänning en gång, men att hon inte gillade den och störde sig på att ränderna på ärmarna var annorlunda än resten av plagget...(Obs!! Se mina klänningar nedan, ooopsi!! ;))...och att det då såg ut precis som en PYJAMAS...;)

Jag skrattar, nickar och förstår precis vad hon menar, (tänkte faktiskt exakt samma tanke själv om mina nyinköpta klänningar, att annars får vi väl ha dem som nattlinnen!!)...men, ändå kan jag inte låta bli att fundera över att hon tänkt att mina "fiiiina, randiiiga klänningar, såg preciiiis ut som nattlinnen!!" Hahaha...vad dum man är som är så, som tänker så...liksom negativt och kränkande mot en själv...att man ens orkar bry sig...vad vinner man på det liksom??
Och jag skulle nog trilla överbord om jag hörde vad alla tänkte och tyckte om mig och om allt jag skriver här på bloggen, så det är lika bra att välja glädje, stoppa lite filtrerande bomull i öronen, skippa negativa åsikter om allt och ingenting och följa med livets vågor bara...;)

Någon som känner igen sig i detta...???...är det inte lite typiskt kvinnligt så säg?! ;)

Nä, jag älskar randigt, har massor med randigt till hela familjen **pyjamasparty all over!** och kommer gliiiida iii miiin svala fiiiina randiiiiga klänniiiing på båten i sommar, vare sig det handlar om lodräta party-pinglor på akterdäck eller vågräta pyjamasparty-pinglor i förruffen, så det så... ;)

Hahaha..glöm inte HAVSSALTET!!!!! ;)

3 kommentarer:

  1. Hahhahaaa Otur för dig att du har en såååå klumpig (grann-) fru!!!!!!Den e jätte-fin din (pyamas) klänning! puss puss

    SvaraRadera
  2. Det beror på kvalitéen på tyget, pyjamastyg är något helt annat...tycker mammi-momo

    SvaraRadera
  3. Ja tänk, annars kan Polarn o. Pyret gå i konkurs efter ett uttalande som detta, haha... ;)

    SvaraRadera