fredag 10 juni 2011

Fiskafton!!

 Ensamma mamman gör det lätt för sig denna fredagsafton...fisksoppa på menyn...och plötsligt knackar det på dörren...och jag torkar av händerna på en handduk och trippar för att öppna...i tron att det är barnen eller grannfrun eller nåt...varpå jag skådar en karl i 30-35-årsåldern som bara tittar på mig uppifrån och neeer...och neeerifrån...och upp igen...
 -Ja, jävlar! Jag har ju bara bikini på mig!
-Vill du köpa fisk? utbrister han och håller fram sin lilla inplastade fiskbroschyr...
"Ehhh-öööh-jaha-oj-heej...nejtackdetärjättebrajagvillinteköpanågonfisk" slängde jag ur mig på en nanosekund....vi var nog lika chockade båda två...kände liksom inte för att stå några dm från en karl nästan naken och välja fisk från en broschyr...(var länge sedan jag kände mig sååå naken, generad och obekväm och bara ville försvinna, liksom radera hela situationen, haha...)varpå jag upprepar samma mening igen kanske ännu snabbare denna gång...
"Neeeh...okeeej??!" sa han lite osäkert och vände på klacken...och medan jag står där på trappen och ropar på barnen som leker på tomten vänder han sig om hela 2 gånger när han går längs grusgången...(men snälla, har du aldrig sett en 2-barnsmamma i bikini förut?" ) Jag dör och dör och dööör igen! ;)
 Jag sprang upp i duschen (för att svalka av mig?) och drog på mig mååånga lååånga ansenliga plagg, sådärja!!
-Barn, nu är maten klar, sådär lite halvhemmagjordfinfin fisksoppa toppad med dill och färskpotatis!
 -Skål för tidernas fiskafton!!! ;) (va fasiken jag kanske skulle ha bjudit in honom,haha...) ;)
Och så ännu mera svalka, vilket nästan är obligatoriskt dessa sommarmånader, älskade underbara jordgubbar med glass till efterrätt!!

Jag rodnar fortfarande.

Hädanefter åker morgonrock, förkläde, jacka, eller va än närmsta plagget må vara PÅ...innan jag öppnar dörren vill jag lova!! ;)

Draaa mig baklänges i fisknätet....;)

1 kommentar:

  1. hahaha! *näjagskaintehanågonfisk* det är ju jätteroligt :) Du gjorde nog fiskgubbens dag sweetie :) kram på dig

    SvaraRadera