onsdag 22 juni 2011

Doggystyle day!

 Vi tar inte dagen bakifrån, utan vi tar den från början...den där dagen med hund...som jag faktiskt överlevde...och söta(sa jag d där?) Leo smälte in bättre än jag kunde ana här hemma  i sin champagne-lurvi-krulliga-skepnad! ;)
 En riktig lååångpromenad på flera timmar drog vi hela familjen ut på...och roligare "leksak" än en riktig hund får man ju nästan leta efter (om man inte heter Ludde är 3,5 och hundrädd och ändå sitter och kaxar upp sig i vagnen med grimaser och lipar till Leo som rent ut sagt var på väg att hoppa på honom leka på riktigt!!)
 
 Leo med sin nya matte Mattis hårt kopplad...;)
 Väl hemma igen, puh, så satte jag karln i arbete(man både får och behöver göra det ibland!), se så darling, här är receptet och ingridienserna! En öl får du oxå så går det nog bra ska du se...;)
 En till som hade en djurisk törst att släcka...sluuuurp!
Medan mamman höll sig på långt avstånd vid spisen och drog ihop hemmagjorda kycklingspet i god glace och haloumi...
 Med tillbehören på rad; bulgur spetsad med lite currystekt rödlök och tomat, honungsmelon och voila´sambons smarriga hemmagjorda tzatziki!!

Lördagsmiddagen serverad i den sista kvällssolen på berget!
Tre hungriga blonda rufsiga kaluffser!!
 Och finns det någon liten fruktoman som brås på sin mor och bara ääälskar melon?  - JAAAAAA! ;)
 Efterrätten bestående av rabarberpaj och glass till en bakgrund av Leo som smälter in i golvet läskigt bra, att man nästan inte kunde ana att han låg där, när trät blir till en krullig och ullig liten pläd!
 Och klart vi skämde bort honom lite extra!! ;) Varpå dottern utbrister när han hade slickat alla våra tallrikar;
-Mamma, tycker du inte att det är skönt att slippa diska?? ;)
 En sista kvällspromenix...innan sängfix...
Och tyckte jag nästan att han var lite söt " -Leo känns det bra kan du sova där nu lilla bubben?" (men hjälp, pratar jag bebisspråk med honom nu oxå?) där han låg ihopkrupen bredvid sambons säng på golvet!!

God Natt Doggy-day!!

(För när jag vaknade på morgonen av att en hund stack upp huvudet i sängen så hade jag fått lite nog av allt som hade med hund att göra...men jag överlevde!!!) ;)

Vov vov

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina bilder och vad kul ni verkar ha haft !! Kram mamma

    SvaraRadera