tisdag 8 februari 2011

Vardagslyx...eller??

Jo faktiskt!! Very much in deeeed!
Blodpudding må vara av det mindre delikata slaget(jag e förövrigt värdelööös p att steka dessa sulor, sambon e mkt bättre!), men är faktisk,t om barnen får välja själva, en av deras absoluta favoriträtter! (Vilket kan kombineras med att mamman likt alla andra kvinnor behöver extra järn en gång i månaden!! ;) )
Men just idag är jag bara sååå lycklig över att jag sitter här mitt i vardagen, med whatever ätbart på bordet i sällskap med mina friska underbara barn...
För på vägen hem fastnade jag i köerna efter en bilolycka, varpå jag i samma veva får höra om några bekanta som varit med om en svår bilolycka på sin semester i Sydafrika, shauffören dog och alla de fyra svenskar överlevde, men med brutna ben och diverse skador...(tänker på er med en klump i magen!) ;(
Livet är så skört och sårbart min vän och kan förändras på blott en sekund...

Älska vardagen, stunden, nuet dina nära och kära.
Uppskatta, njut och älska.

Blodpudding, snor, spilld mjölk, syskonkärlek or whatever...
Var tacksam bara! ;)

Vilket även kvällens TV-program Sofias Änglar och Den hemlige miljonären gör oss varse om...(men varför behövs det sorgligt nog någon annans olycka och misär för att uppskatta vår egen lycka och välfärd?!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar