söndag 21 november 2010

Fixa, plocka, städa, rensa, sortera, dekorera, städa, röja, plöja....

Efter storröj i köket med rensning i skafferi och skåp etc. var det dags att gå på barnens rum...och den underbara härliga (och alldeles förfärliga!) leksaksdjungeln...;)
 Mammans nya påfund i lekrummet ihop om lite mera ordning...6 korgar till tillkommer inom kort! För gaaah! vad gör man av alla leksaker, småpryttlar och grejer som invaderar husets alla hörn, håll och kanter...??
Sortera mera.
 Lillemans rum i nystädad kvällsskrud...
 Twinkle, twinkle little star...
 ...look how beutiful you are...
Blev alldeles nostalgisk när jag rensade ur hans garderob och alla gamla babykläder...snyft...så jag var tvungen att klä på nallen...här slipovern som han hade på sin första nyårsafton, 1 månad gammal!!
 Parkera mera.
 Nya vägghyllan på sin plats!
(Så mamman kan dekorera mera.) ;)


Och gardinen äntligen på sin plats! Under den skymtar fina skyddsängeln i glas som mina barn så fint fick av min älskade Gudmor Marie på deras dopdagar, som tyvärr inte finns med oss på jorden längre! Men vi tänker på dig varje dag när änglarna snuddar rullgardinen när en ny dag gryr och åter slocknar. Änglalikt föralltid i våra hjärtan! ;(

3 kommentarer:

  1. Åååhh vad fint du har gjort och vad fint du skriver om Gudmor Marie.....hon fattas oss verkligen !! Kram lilla arbetsmyran

    SvaraRadera
  2. Superfint blev det!!!

    Vart har du köpt stjärntyget? Tänkte sy påslakan av det:).

    Du inspirerar en verkligen till att pyssla själv!

    SvaraRadera
  3. Tack mammi och du anonyma!

    Tyget har jag köpt på Pastellhörnan, en supermysig butik i Mariefred, men tyvärr köpte jag sista snutten, men hör med de så kanske du får reda på leverantören av tyget och kan finna det ngn annansstans!

    Lycka till med påslakanspysslet och jakten på tyget!!

    Kram

    SvaraRadera