lördag 12 november 2011

Kalas-lördag!


Här firar vi H*E*L*G för fullt!
Efter fredagsmys kommer lördagsgodis...och kompiskalas för dottern!
(Inga sovmorgnar, då vi befinner oss i ishallar både lör- och sön morgon 08.00) ;(
Och vad kan gömma sig i denna stora prickiga karamell...

                                                              Om inte massor garnnystan!
Hon fick nämligen välja helt själv vad hon ville ge bort, den lilla damen och eftersom fingervirkning är trenden på skolan just nu och huuur kul som helst (heeela huset är belamrat med dessa garn-korvar i diverse färger!)
Kan hända att en och annan pappa får ett litet armband eller "slips" imorgon i temat (kalsong tror jag att vi skippar i detta materialtema...då d nog bara skulle bli ännu mer kli i brallan, haha... ) ;)

Och jag som just tänkt på att det måste vara en liten utdöende trend det där med att virka/sticka/väva när jag ser alla dessa färgglada garnnystan i butikerna och tänker "Vem 17 köper garnnystan idag?" tråkigt nog...då vi har alltför lite syjunta-tid över, samt alltför mkt färdigstickad till billig peng i butikerna.
Men nu vet jag en som köper garnnystan i massor och slår in i papper till den 24:e minsann!!! ;)

Kram från syjäntorna


Ps. Vad tycker ni om garn? tänkte jag skriva, haha...Rättare sagt; Vilka tror ni (om några?) av "tantsederna" kommer att leva kvar??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar