måndag 6 december 2010

Ny vecka...

Nya kärleksfulla...giftermål!

Här förvämtansfull dotter som är på väg till "pojkvännen" Max kalas för några helger sen...hrmpf...ja, det skall tydligen börjas i tid...;)
-Mamma, Max e kär i mig och jag e kär i honom oxå!
-Oj, jaha ja, vad gör ni då då, när ni e kära menar jag??? frågar mamman lite nervöst...
-Pussas såklart!!!
När vi sedan var på föräldramöte och hamnade bredvid de nya "svärföräldrarna" och jag var tvungen att kommentera våra barns pussande, kläckte mamman sin sons, något värre (och sötare) version:
Varpå sonen hade kommit hem en dag och utbrustit;
-Mamma, du kommer bli jättearg på mig nu...Jag har gift mig med Thelise! ;)

Haha...
Ja, gudars skymning, inte trodde man att dottern skulle bli gift före en annan...men, men...
Lev i nuet för all del, fånga ögonblick, tro på kärlekar och lev full ut, vare sig det handlar om  lekfullt bus, oskyldiga pussar, eller just kanske...giftermål för livet!! ;)

1 kommentar: